שואב אבק אנרגטי רגשי שחף אלדר

שואב אבק אנרגטי רגשי

מהו חור אנרגטי רגשי?

שואב אבק אנרגטי המייצר בנו חור אנרגטי רגשי ורוחני הוא מאין וואקום שנוצר במקום מסוים בגוף ברגעים שקשה לנו בהם להכיל את עצמנו, מצבים בהם הרגשות עוצמתים, לעתים רגשות שואבים כמו בדידות, כעס, עצב ולעתים אף ברגעים של אושר שמחה עילאית והתרגשות.

וואקום מסוג זה מרגיש כמו תשוקה עוצמתית או אפילו תאווה חסרת שליטה.

במצבים בהם מתעורר הוואקום או החור האנרגטי רגשי הזה, אנחנו נוטים לפעילויות חסרות שליטה המספקות אותנו באופן רגעי. לרב מגיעה תחושת ריקנות עמוקה עוד יותר אחריהם המלווה ברגשות אשם אשר יוצרים וואקום בעצמם ומעוררים שוב תאווה חדשה, אני נוהג לקרוא לזה רעב רגשי…

כאשר הרעב הרגשי מתעורר אני מתמלא אנרגיה, לרב זו אנרגיה של חיים, של עצמה, של כוח, אנרגיה מסוג כזה, כאשר מתעלים אותה נכון ניתן לפרוץ גבולות ולהרגיש רגעים של אהבה, חופש ושחרור.
מאחר ולא תמיד יש לנו את הכלים להכיל את הרגשות והאנרגיה הזו אנחנו נכנע לתאווה ונפנה לאכילה רגשית.
לא מדובר על חלל פנימי שבהכרח אנחנו מנסים למלא אותו רק באוכל, אכילה רגשית יכולה להתבטא גם  בצריכה של כל דבר קניות, ספורט, סקס, פייסבוק, אינטרנט, אכילה והשנה ועוד…) המספקים את רעבי הרגשי הזה.

רגע הצריכה והרגע שלפניו אלו רגעי התעלות נפש עוצמתים ביותר אך גם קצרים מאוד. למען האמת, הבעיה היא עם הרגע שאחרי, לאחר האכילה אני מרגיש מרוקן, עייף, חסר חיות ואשם, זו ממש תחושת ריקנות ואכזבה עצמית, מרגיש כאילו נשאבו ממני כל האנרגיות לעת עתה.

זה בעצם מנגנון של הרס עצמי, גם בטבע מצויים מנגנוני הרס עצמי לדוגמה, תתבוננו בעצים הם צומחים, משרישים שורשים, מעבים גזע, מוציאים ענפים עלים, פירות ואז מנשירים את העלים ומגדלים מחדש כל שנה… כל התהליך מתרחש למען הבשלה מחדש…

אם כך סביר להניח שגם אני הורס כדי לחדש אך רבים המצבים בהם אני נכלא למצב בו אני בהרס עצמי מתמיד מול אותו מקום רגשי-נפשי-גופני, מאין מעגל חוזר ונשנה של איבוד זה מצב בו אני לכוד, כנוע ואפילו ניתן לומר עבד ליצרים שלי. אני לא מבין כבר מהי שליטה – אל מול מצבים מסוימים המובילים אותי להרס עצמי.

בחירה – אני מנוהל ע”י הרגשות שלי ואני מנסה לשכנע את עצמי שיהיה בסדר.  ממש חור רוחני-אנרגטי-רגשי-גופני.

אז נכון שזהו מנגנון של הרס עצמי אך יחד עם זאת זהו גם מנגנון הגנה! כן, זהו מנגנון אשר שומר עלינו מאירועים העתידים לקרות בעקבות אותם רגשות. סביר להניח שבעקבות אירועי העבר אנחנו מפרשים, לא במודע, את הרגשות הללו כרגשות המובילים לפגיעה.

מצבים בהם ניסיתי לבטא את עצמי, לממש את עצמי, להגשים את עצמי… ואז בד”כ היה בא גורם חיצוני וממש בלם אותי בסערה (לפחות בתחושתי הפנימית). מאז בכל פעם שמתעוררת בי האנרגיה הזו, כפי שכבר אמרתי- אנרגיית החיים, אני מבטל אותה ופונה לפעילות של הרס עצמי.

אז מה לעשות?

אחרי שנים של למידה וחקר עצמי מצאתי ששחרור שליטה הוא ההפך מאיבוד שליטה, ברגע בו אני משחרר שליטה מתוך מודעות ובחירה אני מאפשר לעצמי לפגוש את עצמי באור חדש.

במצבים בהם הייתי מאבד שליטה ונכנע להרס העצמי אני מסוגל לשחרר שליטה, להיפגש אם אנרגיית החיים ולבחור האם לשתק אותה או לחוות אותה ולתת לה חופש למען הגשמה העצמית שלי בעולם.

רבות הדרכים לשחרר שליטה, אני מצאתי שהנשימה היא דרך מעולה ללמוד לשחרר שליטה, קיימת טכניקה הנקראת ריברסינג המלמדת אותי כיצד להשתמש בנשימה לשחרור חוויות העבר ולמידת שחרור שליטה והפחתת מאמץ מחיי…

רוצים לדעת עוד?  כנסו למאמר הבא…ריברסינג

Scroll to Top
דילוג לתוכן